EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://glebokawoda.agrotec.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://glebokawoda.agrotec.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://glebokawoda.agrotec.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://glebokawoda.agrotec.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://glebokawoda.agrotec.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

Ewaluacja projektu „TEKLA PLUS”

„TEKLA PLUS” to projekt zrealizowany na terenie województwa mazowieckiego w ramach Poddziałania 8.2.1 "Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Zamawiający: Consulting Plus sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie

Podobnie jak jego wcześniejsza edycja z 2009 roku, projekt służył komercjalizacji wiedzy i wzmocnieniu powiązań sfery B+R z MMSP w zakresie zwiększenia poziomu innowacyjności mazowieckich przedsiębiorstw, który jest jednym z głównych czynników rozwoju regionalnej gospodarki opartej na wiedzy.

Projekt zakładał organizację staży i przeprowadzenie kampanii promocyjno-informacyjnej promującej ideę przedsiębiorczości akademickiej oraz wskazującej zalety tworzenia firm typu spin off i spin out.

Część stażowa skierowana była do pracowników naukowych mazowieckich jednostek naukowych, którym staże miały pomóc w przełamaniu barier związanych z wykorzystywaniem ich wiedzy na wolnym, konkurencyjnym rynku oraz pracowników przedsiębiorstw, którzy poprzez staże mogli podnieść swoje kompetencje w zakresie prowadzenia prac badawczych. Staże miały również ułatwić firmom dostęp do wyspecjalizowanych pracowników naukowych. W projekcie przewidziano organizację staży dla pracowników naukowych w innowacyjnych przedsiębiorstwach na Mazowszu oraz staży dla pracowników przedsiębiorstw w jednostkach naukowych. Zakres i przebieg stażu był każdorazowo indywidualnie ustalany tak by służyć zapewnieniu przepływu wiedzy między jednostką naukową i przedsiębiorstwem.

Uzupełnieniem staży była kampania promująca ideę przedsiębiorczości akademickiej skierowana do pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych, doktorantów, absolwentów oraz studentów, kształcących się na uczelniach prowadzących studia wyższe na terenie województwa mazowieckiego. Kampania realizowana była za pomocą dostępnych mediów (prasy, radia, telewizji, Internetu). W ramach kampanii prezentowano sukcesy firm typu spin off i spin out, informacje jak podejmować tego typu działalność oraz informacje o instytucjach wspierających akademicką przedsiębiorczość (uczelnianych, samorządowych, itp.). Objęcie kampanią wspomnianej grupy i budowanie pozytywnej atmosfery wokół wyżej wymienionych aktywności (m.in. poprzez wskazywanie pożytków dla samych jednostek naukowych) służyć miało zmianie postaw władz uczelni, które zazwyczaj nie są przychylne biznesowej aktywności pracowników naukowych.

Charakterystyka badania ewaluacyjnego:

Ewaluacja projektu „TEKLA PLUS”, oprócz końcowej oceny realizacji projektu, miała charakter ewaluacji formatywnej, dostarczającej na bieżąco informacji wspomagających proces realizacji projektu oraz odnoszącej te informacje do rezultatów i oddziaływania projektu. Wyniki ewaluacji stanowiły wsparcie dla realizatorów projektu w zakresie jego zarządzania. Służyły ponadto poprawie wdrażania i kontroli jakości oraz wzmacnianiu partnerstwa w projekcie. Dzięki zebranym informacjom opracowany został raport cząstkowy wypełniający wymagania dotyczące ewaluacji mid-term.

Badanie ewaluacyjne było elementem projektu, który przyczynił się do zwiększenia jego użyteczności poprzez wczesne diagnozowanie ewentualnych zagrożeń, umożliwiając tym samym korektę lub zmianę zakładanych działań.

Termin realizacji:
wrzesień 2010 r. - styczeń 2011 r.

Zamawiający: 
Consulting Plus sp. z o.o.
Zakres Terytorialny: 
Mazowieckie
Rok realizacji: 
2011
Tematyka badania: 
Działania informacyjne, promocyjne i szkoleniowe
Typ usługi: 
Ewaluacja projektu
Wstecz